Welcome to our blog. We are two girls from holland blogging about fashion, beauty and our style. Hope you like it!

Pagina's

15 mei, 2013

TIE DYE BROEK -DIY

Hallo lieve allemaal,

We hebben besloten om voortaan in het Nederlands te bloggen omdat we denken dat dat leuker is. Mijn eerste in het Nederlands geschreven post zal over een do-it-yourself tie dye broek gaan. Zoals jullie misschien al weten heb ik laatst mijn kledingkast opgeruimd. Ik heb heel veel dingen weggegooid en doorverkocht. Voor mezelf had ik ook nog wat kleren bewaard die ik kon gebruiken voor diy's. Een daarvan was een 'zwarte' broek waarvan de kleur al helemaal vervaagd was en die ik niet meer droeg. Ik kwam op het idee om die dus te tie dye'en.





Als eerst heb ik in de broek allemaal knopen gemaakt totdat er niks meer vast te knopen viel. Dit heb ik trouwens met touw gedaan. In de filmpjes die ik bekeken had werd het gedaan met elastiek maar die had ik op dat moment niet thuis. Daarna heb ik de bleekmiddel in een emmer gedaan en de broek erin gelegd. Zodat de broek goed in het bleekmiddel zou blijven zitten heb ik later ook nog een glazen pindakaas pot (die wel al leeg was) met water gevuld en die erop gelegd. Na ongeveer vier uur heb ik de broek er weer uit gehaald en de touw verwijderd. Toen ik er zeker van was dat het bleekmiddel wat nog op de broek zat niet zou gaan druppelen ben ik snel naar boven gerend en heb hem in de wasmachine gedaan. Je hoeft geen zeep of iets bij te voegen en hem alleen even 15 minuten te laten spoelen zodat al het bleek eruit is. Dit is het eindresultaat. Ik ben er zelf heel blij mee!









Wat vinden jullie ervan? 

liefs, 

Görkem

7 opmerkingen:

  1. Wauw, dat is gaaf geworden. De combinatie van de kleding die je erbij draagt vind ik ook erg mooi. :) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Ziet er ontzettend leuk uit. Heel leuk outfit! En bij deze volg ik je blog :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk, echt heel gaaf is de broek geworden. Thanks for sharing :)

    I have a nice giveaway up on the blog (Vogue T-shirt)
    http://fabulousstylews.blogspot.com

    XxX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed gelukt zeg! Heel leuk gecombineerd ook :)

    www.fashiable.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk gedaan! Ziet er ook echt heel goed gelukt uit!

    Helaas zijn de broeken die ik wegdoe te groot, dus ik heb er niet zoveel meer aan :(

    Xx Alex

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een super mooi resultaat heel gaaf!

    Xx

    Liquoriceandpumps.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw dat is echt super gaaf!!! Fantastisch! :D
    xx

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...